Morgenstern og Flyktninghjelpen går sammen for mennesker på flukt. Fra venstre: Marianne Strandly (prosjektleder Morgenstern), Guri Romtveit (leder engasjement og merkevare i Flyktninghjelpen), Sebastian Graf Stenberg (kreatør Morgenstern), Torstein Bae (talsperson Flyktninghjelpen), Alexander Mostue (strategisk rådgiver Morgenstern), Mira Liv H. Mortensen (kreatør Morgenstern) og Gunveig Staven (designer Morgenstern). Foto: Philip Notland / Morgenstern

Morgenstern og Flyktninghjelpen går sammen for mennesker på flukt

Gjennom et nytt langsiktig samarbeid vil reklamebyrået Morgenstern støtte Flyktninghjelpens arbeid med å engasjere og mobilisere hele Norge.
Pressemelding
Norge
Publisert 30. okt. 2024 - Oppdatert 29. okt. 2024

– Vi er stolte av å bli valgt som Flyktninghjelpens støttespiller i arbeidet med å nå ut til flere med budskap om verdens fordrevne, som i seg selv er en viktig oppgave. At vi i tillegg får gjøre det sammen med dyktige og ambisiøse folk hos Flyktninghjelpen gjør at vi gleder oss til samarbeidet, sier Alexander Mostue, strategisk rådgiver hos Morgenstern.

Teamet hos Morgenstern består av kreatørene Mira Liv H. Mortensen og Sebastian Graf Stenberg, prosjektleder Marianne Strandly og designer Gunveig Staven.

Det nye samarbeidet innebærer at Morgenstern og Flyktninghjelpen vil jobbe sammen for å utvikle konsepter, kampanjer og kommunikasjon om situasjonen og behovene til verdens rekordmange mennesker på flukt. Gjennom dette skal Flyktninghjelpens budskap nå ut på nye og effektive måter.

– Det siste drøye tiåret har verden gått fra 40 millioner mennesker på flukt til over 120 millioner. Den eneste måten vi kan snu denne utviklingen er gjennom et stort fellesskap som støtter folk som rammes av krig. At vi nå får Morgenstern med på laget blir svært viktig for å bygge dette fellesskapet, sier Torstein Bae, talsperson i Flyktninghjelpen.

Flyktninghjelpen bistår mennesker på flukt med nødhjelp i krig- og konfliktområder i over 40 land. Organisasjonen er til stede i Gaza, Libanon og Ukraina, og i neglisjerte kriser som Sudan, Burkina Faso og Honduras. I fjor hjalp Flyktninghjelpen nær 10 millioner mennesker med mat, rent vann, husly, rettshjelp og utdanning.

– I en verden hvor mange kjemper om oppmerksomhet er det krevende å nå frem med vårt budskap. Morgenstern er særlig kjent for kreativitet, og det blir et avgjørende element i vår mobilisering av hele Norge. Vi vet at engasjementet finnes hos svært mange, hvis vi klarer å formidle så det treffer, sier Torstein Bae.

Til redaksjonen:

  • Flyktninghjelpen er en norsk stiftelse og en av verdens største hjelpeorganisasjoner, med 15.000 hjelpearbeidere i over 40 land. Flyktninghjelpen jobber tett med mennesker på flukt og deres vertssamfunn for å sikre riktig hjelp og effektivt bruk av ressursene. Mange av organisasjonens hjelpearbeidere er selv flyktninger eller på flukt i eget land. Les mer om Flyktninghjelpens arbeid her.
  • Morgenstern er blant landets ledende reklamebyrå og ble rangert som nr. 2 av annonsørene i Byråprofil 2023. Byrået har vunnet en rekke priser, inkludert Sølvfisken gjentatte ganger i 2024. Blant store kunder er Finn, Ice, VG, Widerøe, SpareBank 1 og PowerOffice.

For mer informasjon eller for å avtale et intervju, vennligst kontakt:

  • Flyktninghjelpens globale medieteam: media@nrc.no, 905 623 29
  • Alexander Mostue, strategisk rådgiver Morgenstern, alex@mrgn.no, 936 05 814

– Vi er stolte av å bli valgt som Flyktninghjelpens støttespiller i arbeidet med å nå ut til flere med budskap om verdens fordrevne, som i seg selv er en viktig oppgave. At vi i tillegg får gjøre det sammen med dyktige og ambisiøse folk hos Flyktninghjelpen gjør at vi gleder oss til samarbeidet, sier Alexander Mostue, strategisk rådgiver hos Morgenstern.

Teamet hos Morgenstern består av kreatørene Mira Liv H. Mortensen og Sebastian Graf Stenberg, prosjektleder Marianne Strandly og designer Gunveig Staven.

Det nye samarbeidet innebærer at Morgenstern og Flyktninghjelpen vil jobbe sammen for å utvikle konsepter, kampanjer og kommunikasjon om situasjonen og behovene til verdens rekordmange mennesker på flukt. Gjennom dette skal Flyktninghjelpens budskap nå ut på nye og effektive måter.

– Det siste drøye tiåret har verden gått fra 40 millioner mennesker på flukt til over 120 millioner. Den eneste måten vi kan snu denne utviklingen er gjennom et stort fellesskap som støtter folk som rammes av krig. At vi nå får Morgenstern med på laget blir svært viktig for å bygge dette fellesskapet, sier Torstein Bae, talsperson i Flyktninghjelpen.

Flyktninghjelpen bistår mennesker på flukt med nødhjelp i krig- og konfliktområder i over 40 land. Organisasjonen er til stede i Gaza, Libanon og Ukraina, og i neglisjerte kriser som Sudan, Burkina Faso og Honduras. I fjor hjalp Flyktninghjelpen nær 10 millioner mennesker med mat, rent vann, husly, rettshjelp og utdanning.

– I en verden hvor mange kjemper om oppmerksomhet er det krevende å nå frem med vårt budskap. Morgenstern er særlig kjent for kreativitet, og det blir et avgjørende element i vår mobilisering av hele Norge. Vi vet at engasjementet finnes hos svært mange, hvis vi klarer å formidle så det treffer, sier Torstein Bae.

Til redaksjonen:

  • Flyktninghjelpen er en norsk stiftelse og en av verdens største hjelpeorganisasjoner, med 15.000 hjelpearbeidere i over 40 land. Flyktninghjelpen jobber tett med mennesker på flukt og deres vertssamfunn for å sikre riktig hjelp og effektivt bruk av ressursene. Mange av organisasjonens hjelpearbeidere er selv flyktninger eller på flukt i eget land. Les mer om Flyktninghjelpens arbeid her.
  • Morgenstern er blant landets ledende reklamebyrå og ble rangert som nr. 2 av annonsørene i Byråprofil 2023. Byrået har vunnet en rekke priser, inkludert Sølvfisken gjentatte ganger i 2024. Blant store kunder er Finn, Ice, VG, Widerøe, SpareBank 1 og PowerOffice.

For mer informasjon eller for å avtale et intervju, vennligst kontakt:

  • Flyktninghjelpens globale medieteam: media@nrc.no, 905 623 29
  • Alexander Mostue, strategisk rådgiver Morgenstern, alex@mrgn.no, 936 05 814